Tuesday, August 12, 2008

20 most common questions asked by non-muslims

last week on Friday (8th august 2008), we went to smk nyalas at jasin to promote amanah saham bumiputera (ASB) Scheme. sebelum pergi, kami singgah dulu di stesen minyak petronas yang hampir dengan pejabat, masuk ke dalam kiosk untuk membeli tisu dan top-up. then i saw a book on the book shelf titled " 20 Most Common Questions Asked by Non-Muslims (who have some knowledge of Islam) ".
Photobucket

the author is DR Zakir Abdul-Karim Naik, a person who has delivered lectures about Islam in many countries around the world, including Malaysia. this book is published by Saba Islamic Media.
the price of the book is only RM5, so i decided to buy that book. the book contains 61 pages only. each question have been answered with explanation from hadith and surah from Quran. its quite an interesting book actually.

buku ni menambahkan lagi pengetahuan tentang Islam yang kadang-kadang kita sebagai seorang Islam tak terfikir langsung untuk bertanya soalan-soalan itu. jadi sekiranya selepas ini ada orang yang bukan Islam bertanya soalan-soalan seperti yang ada dalam buku ini, kita dah well prepared kan?
malangnya saya baru membaca beberapa soalan dan penjelasan. tidak mempunyai masa yang banyak untuk habiskan buku ini. InsyaALLAH 2-3 hari lagi habis la.

oh ya...
antara soalan yang ada ialah

1) how do we know that Quran is not Satan's handiwork?
2) meaning of ALIFF LAM MIM
3) is man created from sperm or dust?



soalan-soalan yang ditanya ini akan menyebabkan kita berfikir logik dan ada juga betulnya apa yang mereka tanya. tp sebagai seorang islam yang beriman, kita tak harus merasa ragu dengan pertanyaan tu. jadi untuk dapatkan jawapan yang lengkap, u can read this book.
semoga segala persoalan yang ada selama ini akan terjawab dengan baca buku ni.

1 comments:

Anonymous said...

Aik ... takkan nie je ??? mane post yg lain ?