Sunday, August 15, 2010

ramadhan kali ini begitu berbeza

jari-jemari runcing ku pantas menari-nari di papan kekunci....di temani bayu lembut dari penghawa dingin mesin ciptaan manusia, di sinari terik mentari yang memancar di luar sana, bersama sales person dari Henry Butcher, bankers dari UOB, Maybank, AmBank, dan juga Solicitor yang bertanggungjawab untuk penjualan aset hartanah UEM Land. aku di sini, terpaksa menghadirkan diri ke sales gallery pada hari ahad, di mana orang yang sedang bahagia & gembira bersama keluarga masing-masing di rumah dan aku terpaksa menjejakkan kaki ke site office. sebagai staff yang konon-kononnya berdedikasi lah kan....kena lah datang juga.


lama sudah tidak menulis....terlalu sibuk dengan hal dunia....


oh, aku rasa masih belum terlewat untuk mengucapkan selamat berpuasa kepada umat islam khasnya seluruh malaysia. bicara tentang puasa, sudah tentu ada terselit pasal berbuka....


alhamdulillah, aku sempat berbuka & bersahur bersama ibu ayah tercinta, & satu keluarga bersama abang. ini lah impian aku setiap kali ramadhan, untuk pergi ke bazaar bersama ayah, pau dia macam-macam makanan, dan berbuka sama.

tapi ramadhan kali ini begitu berbeza. aku jauh di perantauan, meninggalkan ibu ayah atas tiket untuk mencari rezeki. tak lah jauh mana pun, putrajaya je. but still you have to drive for 1 1/2 hours untuk sampai ke melaka.


sebak di dada tidak dapat di tahan-tahan. aku tak tahu kenapa aku begitu lemah, sedangkan sebelum ini aku pernah je duduk jauh masa study dulu. berbuka dengan kawan-kawan. cuma jauhnya tidaklah seperti sekarang. masih dalam negeri yang sama cuma daerah saja yang berlainan. gedik kan aku ni?


tapi aku bersyukur. aku tidak keseorangan. aku masih ada abang aku yang jarak rumah cuma 40 minit. aku masih ada amad yang rajin datang dengan soya untuk berbuka dengan aku dan ika. sempat jugalah dalam masa seminggu berpuasa ini aku balik rumah abang aku sekali. rasa meriah dengan kehadiran 3 hero yang menghiburkan hati :)

aku banyak sebenarnya nak cerita. banyak sangat. tapi aku terlalu sibuk. balik malam. memang betul lah orang cakap, kerja di KL kalau tak balik malam memang tak sah. kecuali kau kerja gomen. even yang balik awal pun akan stuck di traffic jamm....hahahahaha....


nanti aku sambung. aku cuba untuk aktifkan blog aku semula. dan akan update pasal aku pergi genting, convocation aku, dan macam-macam lagi lah. tata!

0 comments: