Tuesday, October 14, 2008

i miss my life in KL.

i was live in kl since i was born until i am 18. then moved to malacca bcoz my dad has retired. dah almost 4 years ddk melaka....plus i study here...well what can i say about melaka is its very bored place. sgt sgt....! tambahan masa mula2 pindah dulu. ya duduk pun di masjid tanah. apa yg ada kan? nak ke bandar xtau jln. nasib baik la masa tu aku dah start amek driving class. so hari-hari aku di isi dgn blajar driving.


dulu di kl....ya ramai kwn...weekend aja keluar g mid valley. rumah dekat la katakan.dg2 pas balik skolah pun g situ. di melaka, apa aja yg ada di melaka? bosan. mau ke mana saja melaka ni? hanya ada 2-3 shopping mall yg ok la. 1 jaya jusco, mahkota parade yg mmg lama punya mall, & d latest is dataran pahlawan. slalunya kitorg g dataran pahlawan, sbb sana bnyk choice & d outfit is bolela dikatakan up to date.


tp, kl ttp dihati. aku besar di kl kan, skolah di kl, kwn2 ramai d kl. my mmu frens pun most of them from kl. nak gerak pun senang, public transport bnyk compare to melaka. murah pun murah. melaka? bas buruk yg membuatkan punggung ku sakit bila naik, tambang yg x sepaptutnya, cuba bayangkan teksi sampai berbelas ringgit. nak ke jusco yg 3minit dr umah tu [kalo nek keta] pun dia charge rm8. tak berbaloi kan? kalau di kl, rm8 tu dr cm ke umah aku yg kat pantai dlm tu.


lg pun kl bnyk choices, bnyk tpt bole g. if dh boring dgn sini, kita ke sana pula. mmmmm....last saturday my ex-classmates masa skolah buat open house; suhana & hajar. tp malangnya aku x dpt kesana sbb ada sikit kenduri & mkn2 di rumah nenek. oh i miss them so much! kan bagus kalo aku still duk kl, senang nk jmpa kwn2. lg pon open house bole dikatakan sbg small reunion, bukan sng nk jmpa kwn2 skolah balik bila dh masing bz dgn university life & bnda lain,kan? tp tu la, what to do.


now i cant wait to finish my study and find job in kl. coz i think kl la tpt yg paling baik utk bertapak & bnyk opportunity. pls tell me if i'm wrong ya? tp tu la opinion aku. mungkin sbb dh biasa life di kl, sosial & environment di sana. ( jgn salah fhm, aku bukan bersosial bila berada di kl dulu. sosial dlm erti kata lain keluar & make a frens dgn cara yg sihat)

oh i really miss those moments!


tambahan aku yg perempuan ni mesti lg jatuh hati dgn shopping malls yg makin bnyk di kl....huhuhuhuhu....& i miss fashion yg sentiasa up to date lg murah!
cant wait to be in kl again.
cant wait to be with my old friends again.
sy sgt rindu semua itu. sgt sgt sgt!!!
rindu mau ke
mid valley, rindu mau ke downtown, rindu mau ke cm (d place that i go for every friday when i was in form 4), rindu mau ke bb, rindu mau ke pavilion, rindu mau ke sg wang, rindu mau ke ikea, rindu mau ke sunway piramid, rindu mau ke ou, ahh semua la aku rindu.

rindu sama rakan2ku, ex-skulmate:
hajar, anida, nazirah, aaron, juff, jeam, g-ha, fairuz,alan,bobby,ain,suhana, yus, ramai lg la. [so sorry if i dont list down ur name here, but u guys are still in my memory]
& juga rakan2 mmu,
hazirah especially, mili, doory, fiz, put, ex pm 05, ex-housemates di ep.
& juga amad yg aku kenal di myspace & kini jadi close fren aku.
i really miss u guys....


1 comments:

Anonymous said...

juliee rindu ko jugak :d