Wednesday, October 29, 2008

weekend yang sangat best I

Hey pals, we meet again in Julie’s blog! Hahaha…. Ya I know I didn’t update my blog for almost 2weeks, it’s all because I’m in holiday & sorry to say that I don’t have an internet at home….

So what happen in this holiday weeks? Ok I’ll tell u one by one.

Saturday 25th October 2008,

kak mala & I went to Pengkalan Balak beach to feel the fresh air and at the same time took a picture. Ya here the pictures for u guys to take a look.


**Maaf, saya penat tulis dlm English & saya tidak berapa pandai English, jadi saya telah membuat keputusan untuk meneruskan cerita ini dalam bahasa melayu.


Ok kita sambung cerita, kemudian kami ke pusat jagaan penyu tidak jauh dr pantai, saja nak tengok penyu ada ke tak, walaupun saya pernah lihat penyu di rantau abang dan melepaskan anak penyu ke laut sebelum ini ( yg ni kat pengkalan balak gak, faci camp anjuran UPG MMU), tapi kami masih ingin melihatnya lebih dekat sekali lagi. Tetapi malangnya tiada anak penyu, Cuma penyu yang dah tua, itupun 4 ekor didalam kolam, dan juga tuntung laut, khas untuk tatapan pengunjung…

Selepas puas melihat penyu & tuntong laut, kami ke pantai untuk bergambar lagi. Lokasi ini sangat cantik dan ramai dikunjungi oleh pemancing-pemancing tegar sebab di sini ada batu-batu yang panjang sampai te tengah laut, jadi memang sesuai untuk memancing ikan. (mancing ikan tau, bukan mancing pompuan). Pemandangan disini sangat indah, terutama pada waktu matahari terbenam.



Selepas penat berjalan & bergambar di tepi pantai, kami ke kedai roti canai yang agak sedap roti canainya (dikenali juga sbg roti canai padang di kalangan keluarga saya) untuk minum petang. Abang saya balik hari tu, selepas maghrib saya keluar lagi bersama abang & dua anak buah saya yang nakal tetapi cute iaitu nazrul iskandar & nazren danial. Destinasi kali ini ialah ke jonker walk. Kakak ipar saya tidak dapat turut serta kerana dia terpaksa menjaga baby di rumah disebabkan sudah lewat malam. Abg saya ckp kalo balik malam2, nanti momok follow aris, iaitu baby.


kita sambung ke bhgn ke II.

0 comments: